Vyučovací program v školách stojí za obrovské zbytočné hovno. Neviem ako študentov do života pripraví, alebo im pomôže v budúcom zamestnaní patetická klišé básnička od slovenského autora, podotýkam od slovenského autora (!) , ktorú sa musia učiť naspamäť. Ak to niekoho baví, nech sa to učí, ale načo to tlačia nasilu do hláv?! Naozaj v tých školách len vymývajú mozgy, obmedzujú myslenie detí a hlavne ich kreativitu, ktorú často nemôžu naplno rozvíjať. Žiadne rozvíjanie, alebo vyhľadávanie talentu ani nič podobné. Detská si dokončia svoje školy, dostanú maturitu, väčšina sa dnes vyberie na vysoké školy, len kvôli tomu, že by sa patrilo a jediné čo si väčšinou odnesú je obyčajný papier. Ocitnú sa v reálnom živote a skončia pracovať niekde v mekáči, v zahraničí, alebo niekde kde nikdy nechceli byť a ostanú tam len kvôli peniazom. Nemyslím si, že škola robí z ľudí úspešných ľudí. Myslím si, že úspešných ľudí robí hlavne život a prax v tom v čom sú nadaný. Myslím, že ani to, že má človek pred menom titul ING. z neho nespraví naozaj úspešného človeka. Taký úspešný človek môže tiež skončiť ako obyčajný upratovač. Osobnosť nula bodov, uznávaj autority a zaraď sa! Myslím, že sa tie decká nepotrebujú prehnane učiť literatúru, keď chcú byť automechanicy. Je dobré mať obzory a vedomosti. To nevravím, často sa nám niektoré základné vedomosti z niečoho zídu. Ale čo má toto znamenať? Školský systém stojí za jeden obrovský mužský pohlavný úd, podotýkam obrovský pohlavný úd, ktorý väčšinu talentovaných a nadaných deciek s potenciálom niečo dokázať iba klame a obmedzuje! Vždy ide o pohľad na vec. Sú ľudia ktorých jednoducho baví rozširovať si obzory a vedieť. Ale sú aj ľudia, ktorí nemajú záujem o niečo na čo sa jednoducho od prírody nehodia a kvôli tomu nie je fér im z toho robiť priemer. Veľa krát v školách učia nepodstatné a obmedzené veci. Ale to je vec názoru každého individuálneho človeka. Samozrejme, že je mimoriadne veľa úspešných osobností, ktorý buď školu nemajú, alebo im to v nej nešlo. Občas je škola braná príliš vážne rodičmi a deti si nasilu dajú na tom záležať a celé sa to preceňuje. Ale, myslím si, že to veľmi správne nie je. Aspoň nie v takých podmienkach aké máme. Ja osobne som raz vedel viac z jedného predmetu ako moja profesorka, a celé som sa to vlastne naučil z googlu a wikipédie. Pretože som chcel. Pretože ma to naozaj bavilo. A častokrát som dostal za to zlú známku, lebo som to nevedel podľa osnov, alebo poznámok, ktoré som mal nadiktované. To má čo znamenať? Je to v poriadku? Ja si myslím, že by sa mal celý školský systém voliteľne zmeniť čo sa týka predmetov a celé by to malo byť o rozvíjaní osobnosti a hľadaní toho na čo sú deti naozaj nadané. Inak nikdy školy nebudú mať taký zmysel. Ani tá denná dochádzka. Ja len dúfam, že sa to raz zmení. Pravdou je, že som to celé zobral z problematického hľadiska. Škola nie je zlá čo sa týka sociálnych a spoločenských vecí. Niekedy prinesie kopec možností a obzorov do budúcna. A veľa ľudí ak si vyberú školu čo ich naozaj baví a napĺňa tak majú naozaj šancu uspieť. Ale ak idú napríklad ľudia na vysokú školu kam ani nechcú ísť. Je to v podstate len o tom študentskom živote a o papieroch. Všetko záleží na tom ako sa človek na to pozrie :)
A na záver ešte jedna vložka :
Učiteľ : Žiaci, dnes si povieme niečo o demokracií.
Žiak : A prečo?
Učiteľ : Lebo som povedal!,
Škola? Ževraj, brána do života. Naozaj?
06.01.2013 11:16:12
Neviem ako študentov do života pripraví, alebo im pomôže v budúcom zamestnaní napríklad taká typická klišé báseň od slovenského autora...
Klikni dole napravo na "celý článok".
Komentáre
:)
jan poliak